بسته خبری امروز پلیس کرمان حاوی موضوعات متنوعی از کشفیات نیروی انتظامی است که از دستگیری عامل سرقت مسلحانه و شرور زمین‌خوار تا ناکام گذاشتن قاچاقچیان در جابه‌جایی مواد مخدر و خودروی سرقتی را شامل می‌شود، اما سرقت 2 کیلو طلا پلیس را وادار کرد تا بار دیگر به اصناف هشدار دهد.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 30 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کرمان، نتایج تازه‌ترین تلاش‌های دست‌اندکاران این نهاد را منتشر و از هموطنان خواست توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

رو شدن دست شاگرد مغازه در سرقت ۲ کیلو طلا

سردار ناصر فرشید در تشریح این خبر گفت: ماموران پر تلاش پلیس آگاهی در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع سرقت حجم زیادی طلا از یک طلافروشی، تحقیقات تخصصی خود را آغاز کردند و خوشبختانه با بررسی سرنخ‌های موجود خیلی زود هم به نتیجه رسیدند.

وی افزود: با بررسی‌های ماموران مشخص شد فردی که در این طلافروشی به عنوان شاگرد مشغول کار بوده با سوء استفاده از حسن اعتماد صاحب مغازه به تدریج ۲ کیلو طلا را از این محل خارج کرده که در این رابطه طلا‌ها به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال کشف و پیجویی‌های بعدی برای بازگرداندن بخش باقیمانده این حجم از طلا نیز در دست انجام است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در این خصوص یادآور شد: توصیه پلیس به این صنف مهم و البته به همه اصناف و بازاریان این است که ضمن تجهیز محل کسب‌وکار خود به تجهیزات پایش تصویری و همینطور سامانه مها حتما نسبت به افرادی که به صورت دائم و موقت در مغازه خود به کار می‌گیرند نیز شناخت و اطمینان لازم را کسب کنند.

ناکامی در انتقال شبانه ۱۶۷ کیلو تریاک

سردار عبدالعلی روانبخش گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ کهنوج هنگام پایش شبانه محور کهنوج-رودبار به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک و به آن دستور ایست دادند، اما با افزایش سرعت و فرار آن روبه‌رو شدند.

وی افزود: در ادامه سرنشینان این خودرو در مواجهه با تعقیب و مراقبت ضربتی ماموران، خودروی خود را در یک نقطه رها و در تاریکی شب از دید ماموران خارج شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۶۷ کیلو تریاک کشف شد که پاک‌سازی منطقه و واکاوی‌های اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری متهمان در دست انجام است.

کشف ۲۰۲ کیلو تریاک در عملیات پلیس منوجان

حسن بژندی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر منوجان با انجام اقدامات اطلاعاتی از ورود دو محموله سنگین مواد مخدر به حوزه این شهرستان مطلع و با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی «چاهشاهی» در یکی از محور‌های فرعی مستقر شدند.

وی افزود: در این راستا مأموران هنگام پایش نامحسوس این محور یک دستگاه خودروی سمند که با مشاهده ماموران قصد فرار داشت را با استفاده از گلمیخ متوقف و ضمن دستگیری یک متهم از این خودرو ۱۰۲ کیلو تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان منوجان تصریح کرد: در ادامه این عملیات ماموران با پایش چندین ساعته همین محور یک دستگاه خودروی پژوی دیگر را نیز متوقف و ضمن کشف ۱۰۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک از آن ۲ خودروی راه‌پاک‌کن مرتبط با این محموله را نیز توقیف و در مجموع ۵ متهم را دستگیر و آنان را پس از واکاوی‌های اطلاعاتی به مراجع قضایی معرفی کردند.

دستگیری شرور و عامل زمین‌خواری در کرمان

مهدی پورامینایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان کرمان یک اراذل و اوباش که با قدرت‌نمایی و خشونت اقدام به زمین‌خواری در مناطق مختلف شهر نیز کرده بود را شناسایی کردند.

وی افزود: با بررسی‌های بعدی مشخص شد این فرد در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان نیز با دیوارکشی و ساخت‌وساز، اراضی متعلق به دولت را بصورت غیرقانونی تصرف کرده که در ادامه با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

کشف پژو پارس سرقتی هنگام عبور مخفیانه از حوزه شهرستان نرماشیر

رضا زیدآبادی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز مانیتورینگ مبنی بر احتمال عبور یک دستگاه خودروی پژو پارس سرقتی از حوزه این شهرستان، بلافاصله توقیف خودرو در دستور کار تیم‌های گشت انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران کلانتری شهدای گمنام این شهرستان با اجرای طرح مهار این خودرو را طی یک عملیاتی ضربتی و پس از مسافتی تعقیب و مراقبت در یکی از روستا‌های این شهرستان متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر خاطرنشان کرد: این خودرو جهت تحویل به مالکش به پارکینگ منتقل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری عامل سرقت مسلحانه در کهنوج

علیرضا امیری با اعلام این مطلب گفت: اردیبهشت ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه خودرو در یکی از نقاط روستایی توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام کار اطلاعاتی یک نفر از افراد دخیل در این سرقت را شناسایی و دستگیر کردند که این فرد در تحقیقات پلیس به شرارت‌های خود از جمله سرقت مسلحانه خودرو، حمل سلاح غیر مجاز، زورگیری و سرقت مسلحانه و اخاذی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی کهنوج با بیان اینکه تلاش در جهت دستگیری دیگر همدستان وی ادامه دارد تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف موتورسنگین غیرمجاز در کرمان

مهدی پورامینایی اظهار داشت: ماموران یگان امداد هنگام گشت‌زنی در سطح شهر یک دستگاه موتورسیکلت سنگین ۱۳۰۰ سی‌سی غیرمجاز را هنگام تردد متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد این موتورسیکلت فاقد هرگونه اسناد و مدارک بوده و تردد آن غیرمجاز است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه موتورسیکلت روانه پارکینگ و مالک آن جهت تعین تکلیف به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: برخورد با مزاحمین نوامیس و همچنین موتورسیکلت‌های مسبب نارضایتی شهروندان از جمله ماموریت‌های مهم تیم‌های گشت انتظامی است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار